Städers och platsers attraktionskraft byggs i hög grad på deras förmåga att leverera upplevelser, attraktiva utbud och en känsla av unik själ och identitet - gärna drivet av en stark, gemensam vision som möter framtiden.
Som specialister inom visionsdriven platsutveckling och med vår metodik LeadVisionTM hjälper vi er att forma platsens strategiska vision med grunden i det lokala - men därtill med räckvidd att även attrahera det platsen behöver; inflyttning, företagsetableringar, talanger, besöks- och handelsflöden eller investeringar.
Med LeadVisionTM parat med vår 7stegs-process LeadProcessTM bistår vi er även i att skapa en investeringsdrivande utvecklingsprocess med räckvidd och attraktionskraft där även nya externa intressenter attraheras att vara med och utveckla platsen, att etablera sig och bli del av det nya.
Metodikerna LeadVisionTM och LeadProcessTM är fullt ut applicerbara för såväl små som stora platser; för uppdatering av er stadsvision, för den nya stadsdelen, för kommunens vision, för destinationen och LEADER-området eller för regional platsutvecklande visioner och strategiarbeten.
En visionsdriven ansats ger fördelar även inom fastighetsutveckling där vi genom LeadPropertyTM, vår analysbaserade affärsmodell, driver kreativ, värdeskapande fastighetsutveckling. Med rätt idékoncept och vision lyfter vi byggnadens eller råmarkens bästa potential genom marknadsdriven optimering av rätt innehåll, för rätt målgrupper och rätt hyresgäster.
Med LeadPropertyTM förankrarar vi visionen med såväl trend- och marknadsanalys som läges- och konkurrensanalyser och kan följa er på hela resan, inklusive property branding.