PLACE BRANDING
& POSITIONERING

Framgångsrika platsvarumärken drivs av en stark vision om framtiden, ankrar i nutiden och differentierar platsens unika dna, erbjudande och reason why.

Varumärket behöver möta framtidens besökare, bosättare, kunder, entreprenörer och bolag – först då skapar platsvarumärket de värdeströmmar som attraherar och driver tillväxt. Samtidigt måste dess identitet hos invånare och verksamma i platsen samstämma med platsvarumärkets löfte. I den skärningspunkten byggs starka platsvarumärken som öppnar för en framgångsrik, positionerande platskommunikation.

Som strategiska rådgivare och specialister på place branding och positionering - och med vår metodik LeadPositionTM - hjälper vi er att uppdatera och formulera ert platsvarumärkes nya dna. Genom inkluderande positionering byggs sen den interna samsynen och laguppställningen – grunden för att platsvarumärkets verkliga potential ska växla upp er nya attraktionskraft.