DESTINATIONSUTVECKLING
OUTDOOR
& FRILUFTSPLANERING

Med vår destinationsutvecklingsmetodik, LeadDestinationTM tar vi ett helhetsgrepp på destinationen - från de lokala resurserna och aktörernas värdepotential till svaren på hur destinationen ska bli relevant och attraktiv för nya besökargrupper men även för företagsetableringar, investeringar och profilerande destinationssatsningar.

LeadDestinationTM bygger i grunden på en visionsdriven approach där en stark destinationsvision är grunden för hur destinationens bästa resurser och förmågor fås att driva attraktion och relevans för framtidens besökare och nya målgrupper. Vi finns med på er utvecklingsresa där vi bistår och tillsammans med er bygger framgång; från en stark destinationsvision till en destinationsstrategi som implementerad skapar värde både för innevånare, besökare och näringsliv.

Ett viktigt nischområde för platsutveckling både för attraktiva storstäder och landsbygdsdestinationer är outdoor och friluftsliv. Med vår metodik för resurs- och marknadsanalys hjälper vi er att forma outdoorstrategier och koncept som stärker attraktionskraften, öppnar nya besöksströmmar och stärker platsens intäktsflöden - urban rewilding & trekking i storstaden eller ekoturism för landsbygdsutveckling, förLEADER-området och turismdestinationen; vi bistår med erfarenhet och utvecklingskraft.

Utöver strategier och affärsutveckling stöttar vi även med GIS-baserade analyser, kartor och planeringsunderlag för outdoor, destinations- och friluftsstrategier - liksom kompletterande dialoger, workshops och event när processen så kräver.