VISION &
PLACE
BRANDING

RoadMapWS TM   

Den här RoadMap Workshopen bjuder på en inspirationsresa från platsens vision till place branding och fokuserar mot vad som krävs för att ta en ny position som kommun, stad eller region.

Under en intensiv halvdag växlar vi mellan föreläsning, lärande svenska och internationella exempel och gemensamma övningar där vi laborerar med de förutsättningar, värdeperspektiv och utmaningar som just er plats, kommun, destination eller region bär på.

VI diskuterar, analyserar och adresserar frågeställningar såsom;

Hur går vi från ett nuläge till ett visionsdrivet arbetssätt och vilken betydelse skulle det kunna ha för er plats?

Vad är det för skillnad på en traditionell ”dream vision” och en marknadsdriven vision? Hur kan visionen bli en driver för ert platsvarumärke och en attraktiv ompositionering?

Hur lyckas man med implementering av visionen – så att ni verkligen får alla viktiga intressenter att ”kliva på tåget” och forma samlad styrka och framåtrörelse?

Vilken roll spelar er platskommunikation och kanalval för framgången i en visionsdriven process?


RoadMapWS-Info

1.Förberedande brief: Vi fångar input från er om de utmaningar, behov och mål ni vill adressera så att vi sen kan skräddarsy planeringen av er RoadMapWS.

2.Workshopen: Vi skapar en dynamisk växling mellan problemanalys och lösningsorienterade diskussioner där vi både utmanar och bjuder på inspirerande framgångsexempel, för att i slutänden identifiera en outline för ert strategikoncept - grunden till er egen RoadMap Vision & Place Branding.

3.RoadMap Executive Summary: Efter er workshop sammanställer vi resultaten med strategisk inriktning, målbilder och kreativa konceptidéer till er RoadMap Executive Summary - ert sammanfattade, konkreta strategikoncept för vision & place branding.

Ledningsgrupper, projektteam, politiker, tjänstemän & näringsliv.

Rekommenderat 6 – 9 personer.

Fika & smoothie håller energin på topp!

Från 35 tkr + moms

Ev rese- & logikostnader tillkommer.