En utmanande och spännande workshop som rör sig i spänningsfältet mellan platsens vision och platsvarumärket – där vi tillsammans tar utgångspunkt i er plats och dess utgångsläge avseende vision och platsvarumärke för att sen under en fullmatad halvdag bena ut frågeställningar såsom;
Vilka
styrkor och svagheter
har er platsvision? Vilken är
räckvidden och drivkraften
?
Hur möter visionen och platsvarumärket omvärldstrender
och externa, positiva drivkrafter? Möjligheter och utmaningar?
Vilka styrkor och svagheter har ert platsvarumärke – och
hur kopplar platsvarumärket till visionen?
Finns det en dold potential för ert platsvarumärke
och visionen att driva attraktiv ompositionering av er plats?
Hur går vi från ett nuläge till ett visionsdrivet arbetssätt
- och vilken betydelse skulle det kunna ha för er plats?
Tillsammans bearbetar vi förutsättningarna för er plats och dess vision och platsvarumärke, hittar dess svaga punkter, identifierar styrkor, samband, potentialer, idégenererar och bygger insikter.
Vi växlar mellan trendinput, inspirationsmaterial, grupparbeten och vårt verktyg Vision & Branding CanvasTM – hela tiden med er plats i blickfånget. Avslutningsvis summerar vi tillsammans slutsatser, utmaningar att adressera och vad som är viktigt att fokusera på framåt.
Efter er RoadMap Workshop
får ni också er egen RoadMap Executive Summary - vår samlade analys och sammanfattning från workshopen – en kortfattad strategisk överblick med rekommendationer, förslag till prioriteringar och nästa steg för er plats och dess strävan
mot optimering av vision och platsvarumärke.