En spännande, kreativ workshop där vi tar avstamp i er plats och dess utmaningar när det kommer till attraktionskraften – och sen jobbar vi oss under en intensiv halvdag igenom frågeställningar såsom;
Har er plats
slumrande resurser
som kan aktiveras och stärka platsidentiteten och därmed attraktionskraften?
Vad och vilka behöver vi attrahera
- och hur?
Vilken roll spelar t ex besöksnäringen och platsens stories för att bygga
ett attraktivt värdeerbjudande
för er plats?
Hur kommunicerar er plats
- och med vilka?
Och hur kan platsens
attraktionspotential
utvecklas så att den kopplar an och stärker ert
platsvarumärke
?
Tillsammans bearbetar vi förutsättningarna för er plats och dess attraktionskraft, hittar dess svaga punkter, identifierar styrkor, samband, potentialer, idégenererar och bygger insikter.
Vi växlar mellan trendinput, inspirationsmaterial, grupparbeten och vårt verktyg Attraction CanvasTM – hela tiden med er plats i blickfånget. Avslutningsvis summerar vi gemensamt slutsatser, utmaningar att adressera och vad som är viktigt att fokusera på framåt.
Efter er RoadMap Workshop
får ni också er egen RoadMap Executive Summary - vår samlade analys och sammanfattning från workshopen – en kortfattad strategisk överblick med rekommendationer, förslag till prioriteringar och nästa steg för er plats och dess fortsatta resa mot stärkt attraktionskraft.